Robi Pärnik on huvikooli kodulehe looja ja arendaja. Nõmme Aasta Aktivist 2019 ning Eesti Hea Eeskuju finalist 2019. Hetkel tegutseb ta Euroopa Noorte Parlamendis kommuunijuhina ning on MTÜ Eesti Noorte Liit tegevjuht ja asutaja. Varasemalt tegutsenud ka YouTube platvormil videote tegemisega.

Varasemalt on tema juhtimise all korraldatud järgnevaid üritusi:
Nõmme Perepäev 2019, Tallinna Osaluskohvik, Nõmme Aasta Õpilase Gala 2019.

2019. aastal lõi projekti “Nõmme Talent” ning 2020. aastal märtsis projekti “Digiõppe küsimustik”.

Arvuti valdkonnaga hakkas ta tegelema juba algklassides ja selgeks on saanud arvutimängude loomise, kodulehe arendamise ja loomise oskused ning sotsiaalmeedia kasutamine ja turundus.

Huviringid

HUVIRINGIST

Arvuti- ja meediaring on suunatud kõikidele sotsiaalmeedia ja arvuti huvilistele. Tänapäeval kus kõik koosneb sotsiaalmeediast, siis on sellega kaasnenud ka omad plussid ja miinused. Huviringi eesmärk on süvendatult tutvuda arvutiga, õppida selle tarkvara ja riistvara ning saada head teadmised programmidest mida peavad õpilased kasutama koolis ja edaspidises elus (referaatide kirjutamine, lõputööde koostamine jne).

Teine osa huviringist on sotisiaalmeedia. Iga noor täna on mingil hetkel mõelnud kui lahe on olla YouTuber või sisulooja – siin saab panna ennast proovile. Õpilastele tehakse selgeks sotsiaalmeedia plussid ja miinused ning mis on iga sotsiaalmeedia platvormi tingimused enne kui kasutaja luuakse ning mis vanusest see lubatud on. Õpilased saavad ka ise huvikoolile sisu looja – plakatid, video-klipid, artikklid vms ning muidugi saavad ennast proovile panna ka Avaliku elu tegelase vaatepunktist. Saab teha ka ise videoid.

Nii nagu tulevikus põhikoolis, gümnaasiumis ja kõrgkoolis saavad õpilased panna ennast proovile ka tööde tutuvustamisel klassi ees. Näiteks kui on tehtud esitlus mingil teemal saab iga õpilane sellest klassi ees rääkida ning tulevikus olla enesekindlam koolitöödes.

Õppetöös kasutatakse koolis olevaid vahendeid – arvuteid ja tahvelarvuteid (+ OSMO tarkvara). Teeme ise ka näiteks multifilme, videoid ja muid animatsioone. Õppetöö sõltuvalt teemast võib toimuda ka hoopis õues või huvikooli teises majas, et tegevused oleksid huvitavamad ning väljakutset pakkuvamad.

Õppeaasta jooksul õpitakse: Targalt internetis käitumust, sotsiaalmeedia platvorme, artikklite koostamist ja kirjutamist, dokumentide ja esitluste koostamist ja esitamist, klaviatuuri ning arvuti tarkvara ja riistvara kasutust, kriitilist ja loomingulist mõtlemist, tehnika kasutamist, rakenduste trikid ja nipid, vidotöötlust.

Õppeaasta lõpuks on igal õppuril selged asjad järgnevad:

DOKUMENDI TARKVARAD: Microsoft Word, Microsoft Excel, Microsoft Powerpoint
ARVUTI RIISTVARA: Millest arvuti koosneb? Mis on arvuti korpuses?
PROGRAMMID: Plakatite disainimine, videoklippide loomine.
OSKUSED: Dokumentide vormistamine, artikklite kirjutamine, esinemisoskuse arendamine, kaamera kasutus.
PLATVORMID: Facebook, TikTok, Snapchat, Instagram, Twitter, YouTube (eesmärk teha selgeks tingimused ning lubatud ja keelatud tegevused).

MINUST KUI AVALIKU ELU TEGELASEST

Mina alustasin vanemate loal sotsiaalmeedias tegevust 12. aastasena lüües kaasa kooli projektides. Tol korral sai osaletud Saue noortefilmi festivalil SNÖF kuhu sai esitatud tuntud teleprojekt YouTube vahendusel “Minu mees suudab” mis saavutas parima TV show auhinna ning samal festivalil sai osaletud ka järgmisel aastal kopeerides teleprojekti “Mis sul viga on?”.

Hiljem oli mul mitu erinevat YouTube’i kanalit ning loodud sisu oli väljakutsed (challenge’id) või mõned seiklusvideod oma kodukohas. 2017. aastal kustutasin ma kõik oma kanalid ja asusin tegutsema aktivistina ning tänseks kasutan oma loomingut oma projektides. Olen tegutsenud Eesti Õpilasesinduste Liidus, Eesti Tegused Noored, Nõmme Õpilasesinduste Liidus ning praegugi tegutsen tegevjuhina Eesti Noorte Liidus ja kommuunijuhina Euroopa Noorte Parlamendis (European Youth Union, EYP).

Praegu näeb minu loodud sotsiaalmeedia sisu Tallinna Nõmme Huvikooli facebookis ja youtube kanalil, Eesti Noorte Liit kanalites ning mõned varasemad videod on tänaseni YouTube platvormil nähtavad. Ühtlasi on mul ka omanimeline facebooki leht kus jagan ka oma tegemisi läbi erinevate organisatsioonide ja projektide. Olen teinud koostööd paljude tuntud Eesti firmade ja asutustega.

HUVIRINGIST

Huviring on mõeldud arvuti huvilistele, kellel on huvi õppeaasta jooksul õppida programmeerimist, lihtsamate arvutimängude tegemist ning nende avalikustamist internetti. Õppeaasta jooksul õpitakse Javascripti, Phytonit, MySQL, HTML4, HTML5 vms.

Iga huviringi õpilane saab selgeks algelisema kodulehe tegemise ning hoiab oma loodud lehte ise korras. Eesmärk on oma looming ise kodulehele üles panna ning seejärel jagada nendega, kellega on soov. Koduleht luuakse HTML5 paasil.

Lisaks ei jää puudu ka algsest arvutiõppest – klaviatuuri korrektne kasutamine, turvaline interneti käsitlemine, arvuti takrvara õppimine.

Huviring on hea viis sukeldumiseks arvutimängude maailma. Ühe arvuti mängu tegemiseks on vaja mõelda nimi, sisu, disain ja programeerimise pool. Täpselt seda kõike saab juba täpsemalt õppida Arvutimängude loomise huviringis.

ÕPPEAASTA JOOKSUL TEHAKSE: Meeskonnatööd, õpitakse inglise keelt (nii palju kui vaja), arvuti kasutamist, programmeerimist, disainimist, loomingulist ja kriitilist mõtlemist, õpitakse tundma arvuti tarkvara ning puudu ei jää ka lugemisest ja kirjutamisest. Väga oluline osa on ka interneti kasutamise oskusel.

Õppetöö toimub nii teoreetiliselt kui ka praktiliselt. Õppetöö tegevust toetab ka tahvelarvutid ja OSMO tarkvara.

Illustreeriv video huviringi tegevusest.

HUVIRINGIST
Minecrafti huviring sobib kõigile keda köidab ehitamine ja arendamine. Minecrafti huviringi idee tekkis 2019. aastal ning sai reaaluseks õppeaastal 2019/2020. Uuel õppeaastal 2020/2021 on eesmärk huviringi õpilastega valmis ehitada ja ise arendada mitmikmängu server.

Minecraftis on väga palju mitmikmängu servereid ning on olemas ka servereid kes ongi teinud Minecrafti serverist oma firma või täiskohaga töö. Minecrafti kasutatakse ka üldhariduskoolides, et õpetada oma õppeainet läbi arvutimängu – matemaatika, ajalugu, kunst, disain, ühiskond vms.

Lisaks on korraldatud rahvusvahelisi ehitusvõistlusi – näiteks 2018 „Minecrafti eri! Tuleviku Eesti, Läti ja Leedu“ mille üldvõidu sai Tallinna Lilleküla Gümnaasium. Aastal 2020 mais tehti Eestis “Kultuuriplokk 2020: Minecraft-i eri” kus tuli ehitada kultuuripärand.

Mitmikmängu serveri arendamine ja loomine annab õpilasele järgnevad oskused: inglise keele oskus, lugemisoskus, kirjutamisoskus, kuulamisoskus, tiimitöö oskus, disainimise- ja programmeerimise oskus, klaviatuuri kasutamise oskus, kriitilise mõtlemise oskus, ideede genereerimise oskus.

Ühe serveri ehitamine nõuab head meeskonna tööd ning ühtlasi ka oma arendamist arvuti valdkonnas. Huviring õpetab kastist välja mõtlema. Kuigi tegevus toimub arvutimängus, siis läbi arvutimängu on võimalik õppida selgeks igasugu põnevaid asju. Põhi eesmärk on ehitada üles kogukond täiesti nullist – ehk serverist kus pole esialgu midagi, ainult mängijad ja maailm ning õppeaasta lõpuks on valmis täiesti toimib server mis vastab enam-vähem reaalusele: majad, funktsioonid, pluginad, tegevused (töökohad, minimängud) vms.

Tegevus toimub renditud serverites mida haldab ja arendab huviringi juhendaja. Serveritesse on õpilastel ligipääs ka kodus 24/7.

MINUST KUI MINECRAFTI MÄNGIJAST JA MINECRAFTIST
Ma ise olen Minecraftiga seotud olnud alates selle mängu algus aegadest. Selle aja jooksul olen ma õppinud seda mängu arendama, disainima, hindama. Ma olen päris kindel, et väga paljud on just kuulnud Minecraftist ja selle mängust ning kindlasti teavad noored paljusid, kes seda ka mängivad. Mina olen tänaseks loonud erinevaid servereid, foorumeid, kogukondi ja üritusi just Minecraftis ning seda nii Eestis kui ka rahvusvaheliselt. Ka minu jaoks on olnud Minecrafti serverite loomine ja arendamine äri ning olen sellega raha teeninud. Nende aastate jooksul olen saavutanud ka positsiooni kus minu looming oli Euroopas TOP 3 hulgas.

Kuna mäng ise on väga populaarne ning tihtipeale noored mängivad seda lihtsalt huvi pärast ning jäävad sellest sõltuvusse, siis tegelikkuses mäng pakub midagi palju rohkemat kui lihtsalt mänguelamust, selleks, et oleks huvitav ja mitmekülgne kogukond või server on selle taga üks meeskond – omanik, arendajad, administraatorid, moderaatorid, abistajad, disainerid, ehitajad ja mängijad ise.

Siit ka siis huviringi mõte. Miks mitte õpetada ja panna proovile Minecrafti huvilised ning lasta neil ise õppeaasta jooksul kokku panna üks server. Maailma suurim server on Hypixel millel on päevas keskmiselt 80 000 mängijat. Täna teeb Hypixel juba ise oma mängu nimega Hytale.

MIS OSKUSTE ARENDAMIST HUVIRING PAKUB?
KRIITILIST MÕTLEMIST
MEESKONNA TÖÖ TEGEMIST
INGLISE KEELE OSKUST NING TÕLKE OSKUST
ARENDAMIST JA IDEEDE GENEREERIMIST
EHITAMIST JA DISAINIMIST
KRIITILIST JA LOOMINGULIST MÕTLEMIST
ARVUTI KASUTAMISE OSKUST
INTERNETI- JA KLAVIATUURI KASUTUS OSKUST
DOKUMENITDE KOOSTAMIST JA KONFIGURATSIOONIDE KOOSTAMIST
LUGEMIS- JA KIRJUTAMISOSKUS

NB! Kogu huviringi tegevus ei ole lihtsalt arvutimängu mängimine. Huviringis osalemine tähendab ikka oma hobiga tegelemist ning õppimist. Tunnid on nii teoreetilised kui ka praktilised. Õppetöös kasutatakse ära ka tahvelarvuteid ja disainimis programme.

VIDEOID MINECRAFTIST!

Minecrafti ametlik trailer (uuendus).

Minecrafti vanim linna projekt. Seda uuendatakse tänase päevani. Ehitatud viimased 7 aastat.


Õpilaste tagasiside huviringile (2019/2020)

Robi_Pärnik_Nõmme_huvikool
REGISTREERU HUVIRINGI